ВІДБУВСЯ НАЦІОНАЛЬНИЙ ОСВІТНІЙ ФОРУМ «НОВА УКРАЇНСЬКА ШКОЛА 2021: СИНЕРГІЯ, ІНТЕГРАЦІЯ, МЕНЕДЖМЕНТ» (Київ, 30 листопада 2021)

30 листопада 2021 р. відбувся Національний освітній форум «Нова українська школа 2021: синергія, інтеграція, менеджмент» під головуванням Міністра освіти і науки України Сергія Шкарлета. Захід проходив на базі Національного університету біоресурсів і природокористування України у м. Києві.

У форумі взяли участь керівництво Міністерства освіти і науки України, очільники наукових установ та ЗВО, директори департаментів освіти й науки обласних, Київської міської державних адміністрацій, керівники департаментів (управлінь) освіти міст – обласних центрів, закладів післядипломної педагогічної освіти та ментори з питань освіти. Від ДНУ «Інститут освітньої аналітики» в заході взяли участь директор д.е.н., професор Сергій Лондар, заступник директора з науково-проектної роботи та IT к.е.н. Андрій Литвинчук, учений секретар к.е.н. Наталія Пронь та завідувач сектору дошкільної, загальної середньої і позашкільної освіти відділу освітньої статистики і аналітики Наталія Титаренко.

Модераторами заходу були заступник Міністра освіти і науки України Віра Рогова та генеральний директор директорату дошкільної, шкільної, позашкільної та інклюзивної освіти Олег Єресько.

Вітаючи учасників форуму, Міністр освіти і науки України Сергій Шкарлет окреслив коло основних проблем, пов’язаних із впровадженням реформи Нової української школи, та розповів про можливі шляхи їх подолання. Він зауважив, що «реформа «Нова українська школа», на яку покладаємо стільки сподівань щодо кращого майбутнього країни, є сьогодні основою розвитку системи освіти. Саме вона, разом із дошкіллям, є стартовим майданчиком подальших успіхів кожної особистості, кожного члена нашого суспільства, а разом із цим – стартом змін на краще в країні». У своєму виступі Сергій Шкарлет анонсував низку освітніх інновацій у межах реформи НУШ, серед котрих запровадження системи освітніх управлінських індикаторів Solid Info (сталі показники), що покликана вдосконалити управлінську взаємодію та координацію на всіх рівнях (територіальної громади, району, області, країни).

Детальніше про індикатори Solid Info як інструмент стимулювання розвитку освіти в Україні розповів під час спеціальної дискусійної платформи найкращих практик упровадження інновацій НУШ Сергій Лондар. Він зазначив, що створення системи освітніх управлінських індикаторів Solid Info, яка буде впроваджуватись із залученням фахівців ДНУ «Інститут освітньої аналітики» з 2022 р., було ініційовано Міністерством освіти і науки України з метою посилення інформаційної обґрунтованості управлінських рішень Міністерства та керівників департаментів (управлінь) освіти і науки обласних та в м. Києві держадміністрацій. Індикатори Solid Info згруповані у п’ять інформаційних блоків (модулів), які стосуються здобувачів освіти, педагогічних працівників, питань створення сучасного, сприятливого освітнього середовища, фінансування освіти, інклюзії, та будуть розміщуватися на загальнодоступному порталі Open Data, котрий адмініструє ДНУ «Інститут освітньої аналітики», у зручному для користувачів форматі. Під час свого виступу Сергій Лондар презентував теплову матрицю стану середньої освіти на основі 22 базових показників Solid Info, яка дає змогу швидко побачити досягнення місцевих органів влади, відстежувати зміни показників і виявляти значимі для управління тенденції, а також визначити найпроблемніші місця в розвитку освіти, щоб спрямовувати зусилля передусім на їх подолання. Насамкінець він підкреслив, що Solid Info стане корисним інструментом для освітніх управлінців у процесі ухвалення виважених рішень задля підвищення ефективності реалізації державної освітньої політики, успішного втілення ініціатив Президента та Уряду України.

Про впровадження індивідуальної статистичної освітньої інформації (дошкільна, шкільна, позашкільна та професійна (професійно-технічна) освіта) з використанням інструментів програмно-апаратного комплексу «Автоматизований інформаційний комплекс освітнього менеджменту» (ПАК «АІКОМ») під час свого виступу розповів Андрій Литвинчук. Презентуючи ПАК «АІКОМ» (модернізована ДІСО – Державна інформаційна система освіти), він підкреслив, що АІКОМ – це онлайн-система класу EMIS (Education management information system) зі збору, зберігання, управління, використання даних у дошкільній, загальній середній, у цьому році також позашкільній, а в наступному – й професійній освіті. Андрій Литвинчук зосередив увагу на функціональних можливостях ПАК «АІКОМ», а саме оперативному зборі освітніх даних, наявності конструктора форм/звітів, засобів ВІ, АРІ, а також відзначив ключові характеристики інформаційної системи – захищеність, медійність, зручність, простоту для користувача будь-якої цільової групи. Він додав, що у програмно-апаратному комплексі функціонує низка прикладних програмних продуктів для освітян, серед котрих модуль безкоштовних державних електронних щоденників та журналів (E-Journal), що введено в режим дослідної експлуатації (наказ МОН від 22.12.2020 № 1545).

Також у межах форуму відбулася виставка «Освітні інновації Нової української школи 2020/2021 н.р.», на якій презентовано новітні здобутки в освітній галузі. На виставковому стенді ДНУ «Інститут освітньої аналітики» було представлено дві інформаційні системи національного рівня: ПАК «АІКОМ» (програмно-апаратний комплекс «Автоматизований інформаційний комплекс освітнього менеджменту») та АС ІРЦ (автоматизована система інклюзивно-ресурсних центрів), а також основні результати наукових і моніторингових досліджень. Зокрема, учасники форуму мали змогу ознайомитися з інформаційно-аналітичними матеріалами щодо особливостей упровадження реформи НУШ, які підготував науковий колектив Інституту у 2021 р., а саме: «Загальнодержавне моніторингове дослідження впровадження реформи НУШ», «Дослідження щодо стану реалізації НУШ у пілотних закладах освіти», «Дослідження щодо готовності педагогічних працівників до реалізації Нової української школи» та «Базове моніторингове дослідження щодо професійної орієнтації учнів у закладах загальної середньої освіти». Результати проведених наукових досліджень і матеріали комунікаційних заходів розміщені у вільному доступі на сайті ДНУ «Інститут освітньої аналітики» в рубриці «Науково-аналітична діяльність». Також учасників освітнього форуму було запрошено до співпраці – публікації статей у фаховому виданні «Освітня аналітика України».

Наприкінці заходу Віра Рогова підбила підсумки роботи, а також подякувала доповідачам за цікаві презентації найкращих практик та освітніх інновацій у процесі впровадження реформи НУШ.

Відеозапис конференції доступний на сторінках МОН у Facebook та YouTube.

Автор фото – пресслужба МОН

 

Автор фото – пресслужба НУБіП

 

Автор фото – пресслужба НУБіП

 

Автор фото – пресслужба НУБіП