РОБОЧА ЗУСТРІЧ У РАМКАХ РЕАЛІЗАЦІЇ МІЖНАРОДНОГО ПРОЕКТУ «ФІНСЬКА ПІДТРИМКА РЕФОРМИ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ» (Київ, 16, 18-19 квітня 2019)

У контексті реалізації проектів міжнародної технічної допомоги, а саме Угоди між урядом України та урядом Фінляндської Республіки щодо імплементації проекту «Фінська підтримка реформи української школи (2018–2022)», 16, 18 та 19 квітня 2019 року в ДНУ «Інститут освітньої аналітики» (ДНУ «ІОА») відбулися три воркшопи з аналізу та оцінки даних результатів моніторингу проведення всеукраїнського експерименту з упровадження Державного стандарту початкової освіти.

Зауважимо, що даний проект підтримує три взаємопов’язані тематичні напрями, так звані кластери: розвиток компетентностей учителя, популяризація освіти та освітнє середовище.

Зокрема, кластер №1 «Розвиток компетентностей учителя – вдосконалення системи професійної підготовки» передбачає:

  • моніторинг результатів запровадження нових програм з підготовки вчителів;
  • підготовку професійних стандартів для директорів та вчителів початкової школи;
  • інноваційні підходи в освітніх програмах для педагогічних університетів та закладів післядипломної освіти.

Кластер №2 «Популяризація освіти» передбачає:

  • підвищення рівня обізнаності про реформу освіти та її підтримки суспільством;
  • проведення цільових інформаційних кампаній;
  • посилення інституційної спроможності Міністерства освіти і науки України у сфері суспільних комунікацій.

Кластер №3 «Створення сучасного освітнього середовища» передбачає:

  • створення ринку електронних освітніх ресурсів, зокрема підручників;
  • розвиток Національної освітньої електронної платформи;
  • поширення практики обміну досвідом між вчителями за допомоги сучасних цифрових технологій.

Відтак, робочі зустрічі відбулись у межах реалізації кластера №2 «Просування освіти». Зокрема, під час воркшопів з фінським колегою Пасі Рейнікаіненом співробітники ДНУ «ІОА» розглянули можливості використання отриманих за результатами дослідження статистичних даних для поширення інформації про перебіг реформи початкової освіти загалом та упровадження нового Державного стандарту початкової освіти зокрема.