Eurydice Talk: мережа «Евридіка» вітає Грузію, Молдову та Україну (21 березня 2024)

21 березня 2024 р. на сторінці мережі «Евридіка» у Facebook (EurydiceEU) відбулася онлайн-подія – Eurydice Talk, присвячена цьогорічному розширенню мережі за рахунок приєднання України, Грузії та Молдови. Від Державної наукової установи «Інститут освітньої аналітики» як національного підрозділу мережі «Евридіка» в Україні в цій події узяв участь в.о. директора, старший дослідник, к.е.н. Андрій Литвинчук.

Захід модерувала Анна Марія Вольпе  – консультант з комунікацій Виконавчого агентства з освіти, культури та аудіовізуальних засобів (ЕАСЕА) при Європейській комісії.

Представники національних підрозділів мережі «Евридіка» від України, Грузії та Молдови мали чудову можливість поділитися своїм досвідом, а також обговорити подальшу співпрацю, зокрема щодо побудови міцного, інклюзивного й інноваційного освітнього ландшафту.

Під час свого виступу Андрій Литвинчук підкреслив, що факт приєднання України до мережі «Евридіка» має національне значення, особливо в такі непрості часи, коли в умовах широкомасштабної війни з російським агресором, яка триває вже третій рік, наша країна бореться за принципи демократії, відкритості, людяності загалом. У 2022 р., коли Україна отримала статус кандидата на членство в ЄС, взаємовідносини Україна-ЄС перейшли на якісно новий рівень. Приєднання України до мережі «Евридіка» є логічним продовженням плідної співпраці з Європейською спільнотою, зокрема у сфері освіти. Таке партнерство надає унікальну можливість тісно працювати разом із провідними експертами з ЄС та інших країн: навчаючись новому, розповідаючи світу про особливості освітньої системи України, роблячи її більш відкритою та зрозумілою для іноземців, ділячись власними досягненнями та успішними практиками. Після нещодавнього приєднання України, Грузії й Молдови мережа «Евридіка» стала налічувати 43 національних підрозділи, що, безперечно, розширює можливості обміну досвідом та найкращими практиками в галузі освітньої політики.

Користуючись нагодою, Андрій Литвинчук висловив вдячність команді мережі «Евридіка» за підготовку звітів про українських дітей-біженців і студентів в Європі. Ці звіти було опубліковано в червні 2022 р. (Supporting refugee learners from Ukraine in schools in Europe 2022 та Supporting refugee learners from Ukraine in higher education in Europe 2022) і розміщено у вільному доступі на сайті мережі. «Збір такої інформації є надзвичайно цінним для нас, і важливо, що Україна матиме змогу безпосередньо долучатися до подібних моніторингових досліджень», – додав він.

У межах Eurydice Talk було також обговорено пріоритетні напрями розвитку освітньої політики в країнах – учасницях заходу. Що стосується України, то, на превеликий жаль, через війну перед сферою освіти постали нові виклики. Саме тому сьогодні першочергові заходи спрямовані на створення максимально безпечних умов для навчання українських дітей. Серед урядових пріоритетів освіти в Україні також: перехід на офлайн-навчання в регіонах, де це дозволяє безпекова ситуація; продовження шкільної реформи «НУШ»; адаптація професійної (професійно-технічної) освіти до потреб ринку праці під час і після війни; зміна підходів до бюджетного фінансування вищої освіти, популяризація англійської мови та ін.

На завершення заходу Пітер Бірч, керівник сектора «Дослідження та аналіз» ЕАСЕА, підбив підсумки обговорення та підкреслив важливість взаємної колаборації України, Грузії й Молдови з мережею «Евридіка».