За підтримки міжнародного фонду «ВІДРОДЖЕННЯ» забезпечено імплементацію нового функціоналу та стійкість в умовах військового стану інформаційної системи АС «ІРЦ» для підвищення прозорості роботи інклюзивно-ресурсних центрів

В рамках проєкту SG54460 Імплементація функціоналу інформаційної системи АС «ІРЦ» для підвищення прозорості роботи інклюзивно-ресурсних центрів (2 етап), який реалізовувався ДНУ “Інститут освітньої аналітики” у 2022 році було забезпечено імплементацію нового функціоналу інформаційної системи АС «ІРЦ» для підвищення прозорості роботи інклюзивно-ресурсних центрів. Також з урахуванням воєнних викликів спричинених збройною агресією рф проти України за підтримки міжнародного фонду «Відродження» було здійснено низку заходів щодо підтримки безперебійного та безпечного функціонування АС «ІРЦ» у період воєнного стану.

Актуальність та своєчасність реалізації проєкту SG54460 зумовлена низкою чинників, передусім необхідністю забезпечення сталого розвитку інклюзивної освіти та вчасного реагування на наявні проблеми в доступі до освіти осіб з особливими освітніми потребами. Відзначимо, що Уряд України в особі Міністерства освіти і науки України (МОН) продовжує активну роботу із забезпечення безбар’єрного доступу дітей з особливими освітніми потребами до навчання. Забезпечується розвиток інклюзивно-ресурсних центрів (ІРЦ), які створені з метою реалізації права дітей з особливими освітніми потребами віком від 2 до 18 років на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти, зокрема через автоматизацію збору та обробки інформації засобами інформаційної системи «АС ІРЦ». Завдяки зусиллям в рамках проєкту фонду «Відродження» № SG54116 від 26.03.2021 «Модернізація адміністративної звітності сфери інклюзивної освіти відповідно до вимог батьківської, учительської, управлінської спільнот та її затвердження МОН» було напрацьовано зміни до форми №1-ІРЦ та ініційовано відповідну закупівлю послуг з автоматизації методології в системі АС «ІРЦ» (https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2021-09-29-004497-c), які включають необхідні доопрацювання. Разом з тим, як другий етап робіт, розпочатих в проєкті SG54116, було забезпечено супровід, контроль та випробувальні роботи з імплементації нового функціоналу АС «ІРЦ», розроблення покрокових рольових текстових та відео-інструкцій користувачів АС «ІРЦ», обґрунтування ІТ рішень щодо автоматизації збору, обробки на поширення інформації через АС «ІРЦ» для повноцінного впровадження результатів методологічних та технічних зусиль щодо оптимізації звітності ІРЦ. Було налагоджено функціонування АС «ІРЦ» в умовах збройної агресії РФ: резервування, «холодні» бекапи, сценарії перенесення в «хмару», досліджено методичні підходи до організації технічного адміністрування та підтримки АС «ІРЦ» в умовах збройної агресії рф, можливості аварійного відновлення апаратного забезпечення функціонування АС «ІРЦ» в умовах воєнного стану, проведено опитування користувачів модернізованої АС «ІРЦ» щодо забезпечення осіб з інвалідністю технічними та іншими засобами реабілітації у закладах освіти (у т.ч. переміщених) в умовах воєного стану.

Серед основних результатів, які досягнуті у результаті реалізації проєкту слід відзначити наступні:

  • Підвищення рівня обізнаності батьківської та учительської спільнот з процесами і тенденціями в сфері інклюзивної освіти, внаслідок чого батьки зможуть більш визначено приймати рішення щодо місця і умов навчання дітей з особливими освітніми потребами, учителі краще розуміти батьківські вимоги та загальні тенденції розвитку інклюзивної освіти;
  • Підвищення ефективності управління процесами в сфері інклюзивної освіти внаслідок розширення можливостей автоматизації процесу збору даних, збільшення обсягу та доступності даних для управлінців державного та регіонального рівня, внаслідок чого вони зможуть приймати більш виважені управлінські рішення;
  • Забезпечення більшої відкритості даних сфери інклюзивної освіти;
  • Забезпечення беззбійного функціонування АС «ІРЦ» в умовах воєнного стану.

Дата публікації: 05.09.2022