Участь у Всеукраїнській серпневій конференції на тему «Нова українська школа: виклики та перспективи освітньої реформи» (Київ, 19 серпня 2019)

19 серпня 2019 р. у приміщенні НСК «Олімпійський» відбувся традиційний щорічний освітянський форум – Всеукраїнська серпнева конференція на тему «Нова українська школа: виклики та перспективи освітньої реформи». Представники ДНУ «Інститут освітньої аналітики» (далі ДНУ «ІОА»), а саме директор Інституту, д.е.н., професор Сергій Лондар, перший заступник директора Оксана Денисюк, заступник директора з науково-організаційної роботи, к.е.н. Андрій Литвинчук, науковий співробітник відділу технологій обробки статистичної інформації, к.е.н. Юлія Іриневич узяли участь в освітянському форумі.

У першій частині конференції «Візія реформування української освіти, виклики майбутнього» з вітальним словом до учасників конференції звернувся Прем’єр-міністр України Володимир Гройсман. Освітяни України заслухали виступ Міністра освіти і науки України Лілії Гриневич, а також виступи Голови представництва ЄС в Україні Хюга Мінгареллі, директора Світового банку в справах України, Білорусі та Молдови Сату Кахконен, директора київської школи №309 м. Києва, в якій пілотується НУШ, Ольги Тимошенко та декана факультету прикладних наук Українського католицького університету Ярослава Притули.

Відкриваючи роботу конференції, Володимир Гройсман привітав усіх учасників заходу та зосередив увагу на основних досягненнях імплементації освітньої реформи в Україні.

У своєму виступі Лілія Гриневич підкреслила, що Україна має прагнути, щоб уся система освіти наскрізно готувала людей до складних викликів майбутнього, які вимагають від нас принципово нових знань, створення можливостей для розвитку наших громадян і творення суспільства освіченого загалу. Міністр також наголосила на тому, що необхідно об’єднати всі ланки української освіти в єдину систему для навчання впродовж життя кожної людини.

Після загальної дискусії щодо майбутнього реформування української освіти, робота конференції продовжилась у форматі загальної панелі та окремих секцій:

  • НУШ: результати першого року, підготовка до нового 2019/2020 навчального року;
  • Професійна освіта. Перезавантаження;
  • Пілотування 3-го класу НУШ;
  • Школа і громада;
  • Проєкт стандарту базової середньої освіти НУШ;
  • Концепція розвитку педагогічної освіти;
  • Інклюзія;
  • Автономія закладів професійної освіти: вчора, сьогодні, завтра;
  • Освітня статистика та фінансування;
  • Педагогіка партнерства.

У межах роботи панелі «НУШ: результати першого року, підготовка до нового 2019/2020 навчального року», Лілія Гриневич у своїй доповіді, зокрема, презентувала основні результати загальнодержавного дослідження, яке було виконано на базі ДНУ «ІОА». Результати стосуються висвітлення процесу впровадження Концепції Нової української школи в закладах загальної середньої освіти. Респондентами дослідження були вчителі, які викладали в 1-му класі в 2018/2019 н.р. та батьки учнів, які навчалися в 1-му класі в 2018/2019 н.р. Так, в анкетному опитуванні взяли участь 11 тис. 230 осіб (батьки першокласників – близько 10 тисяч осіб, вчителі першокласників – 1 тисяча 230 осіб), частка респондентів з сільської місцевості становила 47,3%.

Директор ДНУ «ІОА» Сергій Лондар взяв активну участь у дискусії щодо оптимізації шкільної мережі у межах роботи секції «Освітня статистика та фінансування», яку модерував перший заступник Міністра освіти і науки України Павло Хобзей.

Заступник директора ДНУ «ІОА» Андрій Литвинчук виступив з доповіддю на тему: «Зміцнення науково обґрунтованої розробки державної політики на основі освітньої статистики та аналітики в рамках виконання проєкту Світового Банку (TFSCB III: TF070561). Важливість оперативного внесення достовірних даних», в якій представив досягнення головних цілей проєкту. Основним результатом проєкту є формування сучасної інформаційно-аналітичної системи управління освітою, яка забезпечуватиме збір достовірної, актуальної освітньої статистики про стан загальноосвітніх та дошкільних навчальних закладів за затвердженою системою показників на регіональному та національному рівні. Після закінчення грантової угоди у липні 2019 року з’явився Автоматизований інформаційний комплекс освітнього менеджменту (АІКОМ). Оперативність, розширені можливості збору та аналізу освітньої статистичної та адміністративної інформації за допомогою АІКОМ дають змогу підвищити якість планування та управління в сфері освіти та вдосконалити освітню політику, що формується Міністерством освіти і науки України.

Організатори Серпневої конференції у межах її проведення підготували виставку сучасного шкільного обладнання та навчальних матеріалів. Зокрема, були представлені електронні підручники та нові підходи до організації шкільного харчування.

Під час заключної сесії відбулась урочиста церемонія нагородження учасників освітянського форуму, після чого було зроблено традиційне фото на згадку.

 

Корисні матеріали:

Інформаційно-аналітичний збірник «Освітня реформа: результати та перспективи» (2019)

Презентаційні матеріали доступні на офіційному сайті МОН

Відеозапис прес-конференції (Facebook-сторінка МОН)

Матеріали минулорічної Серпневої конференції (2018)

Фото Прес-служби МОН