Участь у ІІ Конференції з освітньої політики та інновацій – EPIC 2023 (6–8 червня 2023 року)
У період із 6 до 8 червня 2023 р. в онлайн-форматі відбулася ІІ Конференція з освітньої політики та інновацій (KIX EAP Education Policy and Innovation EPIC 2023). Хаб KIX EAP розміщений на базі NORRAG і підтримується Глобальним партнерством з обміну знаннями та інноваціями в галузі освіти спільно з Міжнародним центром досліджень у галузі розвитку (Канада). Державна наукова установа «Інститут освітньої аналітики» (ДНУ «ІОА») уже вдруге є партнером цієї конференції, уперше це відбулося в жовтні 2021 р., під час проведення першої конференції EPIC 2021.
У цьогорічній конференції взяли участь експерти з більш ніж 40 країн Європи, Азії й Тихого океану, вони представили свої інноваційні дослідження та обмінялися передовим досвідом щодо розв’язання актуальних національних і регіональних проблем галузі освіти, пошуку нових перспективних рішень, які можуть масштабуватися для багатьох країн світу.
Від ДНУ «ІОА» у роботі конференції взяли участь к.е.н., учений секретар Інституту Наталія Пронь та в. о. директора ДНУ «ІОА», д.е.н., професор Сергій Лондар, який презентував доповідь на тему «Трансформація інформаційно-аналітичних інструментів управління освітою в умовах воєнного стану в Україні». У презентації було розглянуто, як українські школярі в умовах збройної агресії рф проти України продовжують отримувати освітні послуги, незалежно від місця свого перебування. Представлено динаміку зміни чисельності учнів у закладах загальної середньої освіти (ЗЗСО) в розрізі регіонів України у 2021/2022 та 2022/2023 н. рр.; розподіл учнів ЗЗСО за формами організації навчання у воєнний час; розташування вимушено переміщених українських школярів за кордоном, яких, за даними військово-цивільних адміністрацій регіонів України станом на червень 2023 р., близько 510 тис. осіб.
Сергій Лондар приділив особливу увагу ключовим освітнім управлінським інформаційним інструментам, що успішно зарекомендували себе в Україні та часто застосовуються освітніми менеджерами в умовах воєнного стану. З використанням можливостей двох національних EMIS, технічним адміністратором яких є ДНУ «ІОА», у 2022 і 2023 рр. було забезпечено збір, каскадну верифікацію, безпечне зберігання й поширення освітньої статистики попри виклики воєнного часу. Іншим важливим інформаційним інструментом став дашборд Міністерства освіти і науки України про стан освіти у воєнний період: щодекади збирається понад 100 показників адміністративних даних від обласних військово-цивільних адміністрацій у регіонах, зокрема тих, де ведуться бойові дії. Це дає змогу освітнім управлінцям оперативно реагувати на проблеми галузі, пов’язані з війною. Крім цього, для оцінювання ефективності роботи освітніх менеджерів було розроблено інформаційний інструмент Solid Info. Індикатори Solid Info відображають ключові характеристики стану освіти регіонів та країни загалом, візуалізуються у вигляді теплової матриці, дають змогу швидко ідентифікувати проблемні аспекти функціонування освітньої мережі, а також визначити напрямки першочергового спрямування зусиль управлінців на розвиток освіти в регіонах.
Досвід функціонування системи освіти в Україні під час дії воєнного стану може стати цінним для багатьох країн, що опинилися в подібних обставинах, адже війни, зміни клімату, епідемії – усе це ризики сучасного світу, які можуть призвести до раптового переміщення багатьох людей зі своїх домівок, порушити доступ дітей до освіти, посилити соціальну нерівність тощо. Тому український інноваційний досвід створення й використання інформаційних освітніх управлінських інструментів може тиражуватися для інших країн, де виникають вимушені переміщення вчителів, школярів та їхніх батьків.
З програмою конференції можна ознайомитися тут. Додаткові матеріали конференції доступні на сайті NORRAG.