ДНУ «Інститут освітньої аналітики» долучився до організації KIX EMAP Webinar 24 про інклюзивну освіту (27 лютого 2025)

27 лютого 2025 р. за підтримки міжнародної організації Knowledge and Innovation Exchange Hub для Європи, Близького Сходу та Північної Африки, Азії та Тихоокеанського регіону (KIX EMAP) відбувся двогодинний вебінар «Інклюзивна освіта в Європі та Центральній Азії: Інклюзивна освіта на практиці» (Webinar 24: Inclusive Education in Europe and Central Asia: Inclusive Education in Practice).

Партнерами-співорганізаторами вебінара від України стали: ДУ «Школа супергероїв», ДНУ «Інститут освітньої аналітики», ГО «Асоціація інноваційної та цифрової освіти», мережа «Приватна школа Олени Вєдєрнікової», Інститут цифровізації освіти НАПН України.

Це вже друга подія з циклу заходів, присвячених проблемам розвитку інклюзивної освіти в країнах Східної Європи й Центральної Азії. Загалом у вебінарі взяли участь майже 190 осіб із Грузії, України, Молдови, Киргизстану, Таджикистану, Монголії та Узбекистану, серед яких були представники урядових установ, міжнародних організацій, неурядових організацій, освітянської спільноти, дослідницьких установ тощо. Зокрема, налічувалося близько 30 учасників від України.

У рамках заходу для виступів і дискусії було залучено спікерів-експертів від урядових установ, що формують освітню політику, дослідницьких установ, а також педагогів-практиків. Від України виступили Неля Корецька, керівник експертної групи з питань інклюзивної освіти, спеціальної та безбар’єрної освіти Департаменту дошкільної та інклюзивної освіти МОН України, і Галина Мусієнко, керівник освітнього центру державного закладу «Школа супергероїв», що розташований у Національній дитячій спеціалізованій лікарні «Охматдит» МОЗ України.

Виступ Галини Мусієнко мав особливий резонанс, оскільки учасники вебінара побачили презентацію й відео «Школа Супергероїв – місце, де панує дитинство!» про нові підходи українських педагогів до надання доступу до освіти навіть тим школярам, які перебувають у тяжких життєвих обставинах, на лікуванні або реабілітації в лікарнях. Як зазначила пані Галина, унаслідок війни чисельність таких дітей істотно зросла й українські педагоги роблять усе можливе, щоб і вони мали дитинство та приємні враження від спілкування, а не лише згадки про лікувальні процедури.

Взаємодія з КІХ ЕМАР триває. Українські освітяни хочуть теж бути залученими до активності цієї організації, яка стосується міжкраїнної підтримки. Наразі співпраця продовжується.

Більше інформації про можливості КІХ ЕМАР можна знайти тут: KIX EMAP Аctivities.