|
Інформаційно-аналітичні матеріали «Дослідження щодо впровадження реформи НУШ у пілотних закладах освіти (базова школа)» До Вашої уваги пропонуються інформаційно-аналітичні матеріали за результатами ІІІ етапу моніторингового дослідження пілотування навчально-методичного забезпечення на початку другого циклу базової освіти – базового предметного навчання. У них представлено результати опитування вчителів, які здійснюють апробацію навчально-методичного забезпечення впровадження нового Державного стандарту базової освіти і викладають предмети / інтегровані курси в 7-х пілотних класах у 147 закладах загальної середньої освіти. Представлені інформаційно-аналітичні матеріали підготовлені дослідниками ДНУ «Інститут освітньої аналітики», а також проєктними менеджерами Команди підтримки відновлення та реформ МОН (у межах програми «Українська Архітектура Реформ» (URA). Матеріал відображає позицію авторів і не обов’язково збігається з позицією донорів проєкту Міністерства освіти і науки України. |
![]() |
Інформаційно-аналітичні матеріали «Моніторинг змін мережі закладів загальної середньої освіти» Представлені матеріали є результатом моніторингу зміни мережі закладів загальної середньої освіти (ЗЗСО), який організовано Міністерством освіти і науки України на виконання п. 92. 6 «Запровадження системного щорічного моніторингу змін мережі ЗЗСО відповідно до регіональних планів “Плану заходів з виконання рекомендацій Європейської Комісії, представлених у Звіті про прогрес України в рамках Пакета розширення Європейського Союзу 2023 року”». Моніторинг складається з комплексу заходів: здійснення щорічного збору наборів статистичних даних (офіційна державна статистична звітність), у тому числі, про кількість ЗЗСО усіх типів; запровадження додаткового збору по регіонах України наборів оперативних статистичних даних, зокрема й про мережу ЗЗСО; формування збірників інформаційно-аналітичних матеріалів про стан освіти, в тому числі й про мережу ЗЗСО; проведення моніторингового дослідження щодо формування оптимальної мережі ЗЗСО в ОТГ. Виконавцем комплексу заходів є ДНУ «Інститут освітньої аналітики». |
|
Інформаційно-аналітичні матеріали «Організація інклюзивного навчання в закладах дошкільної освіти» У інформаційно-аналітичних матеріалах представлені результати моніторингового дослідження щодо організації інклюзивного навчання в закладах дошкільної освіти, проведеного ДНУ «Інститут освітньої аналітики» за підтримки Міністерства освіти і науки України протягом травня-грудня 2024 року. У дослідженні застосовано кількісну концепцію на основі технології Data Science, у рамках якої здійснено збір статистичних даних під час онлайн анкетування учасників освітнього процесу – керівників закладів (підрозділів) дошкільної освіти (1 829); вихователів-методистів (895); вихователів (3 311); асистентів вихователів (1 339); батьків (інших законних представників) дітей з особливими освітніми потребами закладів (підрозділів) дошкільної освіти (2 319). Анкетування проводилося з використанням сервісу Google Forms. У рамках технології Data Analytics здійснено аналіз зібраних статистичних даних, що дало змогу отримати відповіді на поставлені у дослідженні запитання, узагальнити інформацію та виявити тенденції щодо організації інклюзивного навчання в закладах дошкільної освіти. Для здійснення аналізу визначено індикатори за напрямами: загальних напрямів; організація роботи команди психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами; організація вихователями інклюзивного освітнього середовища в групі; матеріально-технічне забезпечення організації інклюзивного освітнього середовища; потреби закладу освіти для якісної організації інклюзивного освітнього середовища. Індикатори дозволили сформувати об’єктивну характеристику стану організації інклюзивного навчання в закладах дошкільної освіти. Наприклад, індикатор загальних напрямів «Частка закладів дошкільної освіти, в яких організовані інклюзивні групи» отримав наступний розподіл: інклюзивні групи мають 85,3 % закладів, у 12,0 % закладів діти відвідують звичайні групи, у решти установ таких груп немає. Наступний індикатори напряму «Організація роботи команди психолого-педагогічного супроводу (далі – команди) дітей з особливими освітніми потребами» «Частка закладів дошкільної освіти, в яких команда регулярно співпрацює з інклюзивно-ресурсним центром» має наступні показники: у 78,6 % закладів команди регулярно співпрацюють з ІРЦ, у 20,7 % така співпраця епізодична, решта ніколи не співпрацювали. Ще один індикатор напряму «Організація вихователями інклюзивного освітнього середовища в групі» «Частка вихователів, які володіють методиками роботи з дітьми з ООП» розподілився так: серед вихователів 26,6 % тих, хто володіє методиками організації інклюзивного навчання; 62,9 % незважаючи на володіння відповідними методиками, ще потребують додаткового навчання; 9,1 % не володіють, але вже навчаються чи планують найближчим часом навчатися; решта не володіють і не планують. Ці та інші індикатори дозволили зробити висновок, що більшість закладів дошкільної освіти повністю або частково підготовлені до організації інклюзивного навчання. Натомість, залишаються потреби в відповідному обладнанні та методичній підтримці як для облаштування інклюзивного середовища, так і для організації інклюзивної освіти для дітей з особливими освітніми потребами.
|
|
Інформаційно-аналітичні матеріали «Оперативні релевантні дані щодо функціонування дошкільної освіти»
У інформаційно-аналітичній довідці представлено узагальнені дані щодо функціонування закладів дошкільної освіти у 2024 р. за основними показниками. Джерело отриманої інформації – дані департаментів обласних військових адміністрацій. Відстежено динаміку за період січень-грудень 2024 року за такими напрямами: – кількість закладів дошкільної освіти, які функціонують і надають послуги дошкільної освіти; – частка закладів дошкільної освіти, що надають освітні послуги вихованцям, організовуючи освітній процес у звичному (очному) режимі; – кількість педагогічних працівників ЗДО; – забезпечення педагогічними працівниками закладів дошкільної освіти; – кількість вихованців закладів дошкільної освіти, які функціонують; – чисельність дітей, які здобувають освіту за очною чи змішаною формами організації освітнього процесу. |
|
|