Монографія
Система освіти України: проблеми воєнного стану та перспективи повоєнного розвитку Монографія є науковим дослідженням, в якому розглянуто проблеми вітчизняної системи освіти, спричинені повномасштабною збройною агресією російської федерації проти України. Авторами монографії проаналізовано особливості функціонування закладів дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) й вищої освіти, розкрито фінансові аспекти організації освітнього процесу та висвітлено роль цифровізації освіти й інформаційних систем і технологій в умовах запровадження воєнного стану з 2022 р. Серед питань, порушених авторами, варто виокремити такі: удосконалення нормативно-правової бази, що дасть змогу закладам освіти більш гнучко реагувати на зміни та забезпечувати освітній процес у надзвичайних умовах; важливі аспекти реалізації Концепції «Нова українська школа»; фінансування освіти України як чинника розвитку людського капіталу в умовах воєнного стану й повоєнного відновлення країни; імплементація принципів STEM- і STEAM-освіти як інструмента, який сприяє не лише розвитку технічних та наукових знань, а й інтеграції креативного мислення, необхідного для підготовки майбутніх фахівців у сфері креативних індустрій. Наукове видання адресовано працівникам сфери освіти, науковцям, державним службовцям, представникам органів місцевого самоврядування, молодим дослідникам, представникам громадських і міжнародних організацій, а також широкому колу читачів, які цікавляться проблемами забезпечення освітнього процесу й розвитку системи освіти України під час війни та в повоєнний час.
|
|
Монографія
Оцінювання ефективності використання ресурсного забезпечення для розроблення стратегії розвитку загальної середньої освіти Монографію присвячено пошуку шляхів ефективного використання ресурсного забезпечення, головними складовими якого є фінансові, кадрові й матеріально-технічні ресурси. Автори дослідження розглянули низку актуальних питань, як-от: розроблення інструментальних засобів опрацювання та аналізу ефективності використання ресурсного забезпечення у сфері загальної середньої освіти, створення й використання показників та індикаторів Цілей сталого розвитку, дослідження та аналіз статистичних показників для обчислення індикаторів досягнення Цілей сталого розвитку за результатами діяльності системи загальної середньої освіти, розроблення інформаційного й методологічного забезпечення для розрахунку індикаторів і проведення їх порівняльного аналізу в регіональному розрізі, порівняльний аналіз показників доступності загальної середньої освіти для осіб з особливими освітніми потребами в закладах загальної середньої освіти різних типів. Монографічне дослідження орієнтоване на широке коло читачів, сферою професійної діяльності яких є освіта, освітня статистика та аналітика, освітня політика й менеджмент у середовищі інформаційного суспільства та економіки знань, а також на державних службовців, представників органів місцевого самоврядування і науковців.
|
|
|
Монографія
Ринки праці та освітніх послуг в Україні в умовах воєнного стану Монографію підготовлено в рамках реалізації міжнародного проєкту «Horizon Europe» (проєкт 101132435 – SKILLS4JUSTICE, Topic: HORIZON-CL2-2023-TRANSFORMATIONS-01-03 «Партнерство навичок для стійкої та справедливої міграції»). Вона містить результати виконання завдань блоку PW 3 Проєкту, які спрямовані на виявлення ключових викликів і тенденцій у сфері зайнятості та освітніх послуг в умовах воєнного стану. Дослідження виконано фахівцями ДНУ «Інститут освітньої аналітики» та є вагомим внеском у формування доказової бази для розроблення політики у сфері праці, освіти й міграції в Україні та країнах ЄС. Акцент зроблено на аналізі національного ринку праці шляхом оцінювання відповідності попиту та пропозиції кваліфікованої робочої сили в Україні порівняно з країнами призначення й країнами з перехідною економікою. Особливу увагу приділено питанням адаптації системи професійної освіти до умов міграції, спричиненої війною, а також розробленню рекомендацій щодо інтеграції українських фахівців у міжнародні ринки праці. Авторами проведено комплексний аналіз сучасного стану національного ринку праці й системи освітніх послуг України в умовах воєнного стану. У першій частині дослідження розглянуто розвиток системи кваліфікацій, тенденції трудової міграції, демографічні зміни та їх вплив на зайнятість і професійну підготовку. Акцент зроблено на проблемах відповідності попиту та пропозиції на кваліфіковану робочу силу, а також на викликах надмірної кваліфікації й недостатнього використання навичок фахівців. Окремо висвітлено питання цифровізації та онлайн-навчання в контексті пандемії COVID-19 і війни. Важливе місце відведено емпіричним дослідженням – соціологічним опитуванням та інтерв’ю з ключовими стейкхолдерами, як-от: роботодавці, провайдери освітніх послуг, представники органів влади, відповідальні за політику у сфері зайнятості, освіти та кваліфікацій. На основі отриманих даних сформульовано висновки й практичні рекомендації щодо адаптації національного ринку праці та системи освіти до сучасних викликів. Наукове видання адресовано працівникам сфери освіти, науковцям, молодим дослідникам, представникам громадських і міжнародних організацій, а також широкому колу читачів, які цікавляться проблемами забезпечення освітнього процесу й розвитку системи освіти України під час війни. |