Монографія

Система освіти України: проблеми воєнного стану та перспективи повоєнного розвитку 

Монографія є науковим дослідженням, в якому розглянуто проблеми вітчизняної системи освіти, спричинені повномасштабною збройною агресією російської федерації проти України. Авторами монографії проаналізовано особливості функціонування закладів дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) й вищої освіти, розкрито фінансові аспекти організації освітнього процесу та висвітлено роль цифровізації освіти й інформаційних систем і технологій в умовах запровадження воєнного стану з 2022 р. Серед питань, порушених авторами, варто виокремити такі: удосконалення нормативно-правової бази, що дасть змогу закладам освіти більш гнучко реагувати на зміни та забезпечувати освітній процес у надзвичайних умовах; важливі аспекти реалізації Концепції «Нова українська школа»; фінансування освіти України як чинника розвитку людського капіталу в умовах воєнного стану й повоєнного відновлення країни; імплементація принципів STEM- і STEAM-освіти як інструмента, який сприяє не лише розвитку технічних та наукових знань, а й інтеграції креативного мислення, необхідного для підготовки майбутніх фахівців у сфері креативних індустрій.

Наукове видання адресовано працівникам сфери освіти, науковцям, державним службовцям, представникам органів місцевого самоврядування, молодим дослідникам, представникам громадських і міжнародних організацій, а також широкому колу читачів, які цікавляться проблемами забезпечення освітнього процесу й розвитку системи освіти України під час війни та в повоєнний час.

Система освіти України: проблеми воєнного стану та перспективи повоєнного розвитку [Електронний ресурс] / за ред. А. О. Литвинчука ; ДНУ «Інститут освітньої аналітики». Київ, 2024. 162 с.

 

 

Монографія

Оцінювання ефективності використання ресурсного забезпечення для розроблення стратегії розвитку загальної середньої освіти  

Монографію присвячено пошуку шляхів ефективного використання ресурсного забезпечення, головними складовими якого є фінансові, кадрові й матеріально-технічні ресурси. Автори дослідження розглянули низку актуальних питань, як-от: розроблення інструментальних засобів опрацювання та аналізу ефективності використання ресурсного забезпечення у сфері загальної середньої освіти, створення й використання показників та індикаторів Цілей сталого розвитку, дослідження та аналіз статистичних показників для обчислення індикаторів досягнення Цілей сталого розвитку за результатами діяльності системи загальної середньої освіти, розроблення інформаційного й методологічного забезпечення для розрахунку індикаторів і проведення їх порівняльного аналізу в регіональному розрізі, порівняльний аналіз показників доступності загальної середньої освіти для осіб з особливими освітніми потребами в закладах загальної середньої освіти різних типів.

Монографічне дослідження орієнтоване на широке коло читачів, сферою професійної діяльності яких є освіта, освітня статистика та аналітика, освітня політика й менеджмент у середовищі інформаційного суспільства та економіки знань, а також на державних службовців, представників органів місцевого самоврядування і науковців.

Оцінювання ефективності використання ресурсного забезпечення для розроблення стратегії розвитку загальної середньої освіти [Електронний ресурс] / за ред. В. В. Гапон ; ДНУ «Інститут освітньої аналітики». Київ, 2024. 250 с.

 

 

 

Монографія

Ринки праці та освітніх послуг в Україні в умовах воєнного стану

Монографію підготовлено в рамках реалізації міжнародного проєкту «Horizon Europe» (проєкт 101132435 – SKILLS4JUSTICE, Topic: HORIZON-CL2-2023-TRANSFORMATIONS-01-03 «Партнерство навичок для стійкої та справедливої міграції»). Вона містить результати виконання завдань блоку PW 3 Проєкту, які спрямовані на виявлення ключових викликів і тенденцій у сфері зайнятості та освітніх послуг в умовах воєнного стану. Дослідження виконано фахівцями ДНУ «Інститут освітньої аналітики» та є вагомим внеском у формування доказової бази для розроблення політики у сфері праці, освіти й міграції в Україні та країнах ЄС.

Акцент зроблено на аналізі національного ринку праці шляхом оцінювання відповідності попиту та пропозиції кваліфікованої робочої сили в Україні порівняно з країнами призначення й країнами з перехідною економікою. Особливу увагу приділено питанням адаптації системи професійної освіти до умов міграції, спричиненої війною, а також розробленню рекомендацій щодо інтеграції українських фахівців у міжнародні ринки праці.

Авторами проведено комплексний аналіз сучасного стану національного ринку праці й системи освітніх послуг України в умовах воєнного стану. У першій частині дослідження розглянуто розвиток системи кваліфікацій, тенденції трудової міграції, демографічні зміни та їх вплив на зайнятість і професійну підготовку. Акцент зроблено на проблемах відповідності попиту та пропозиції на кваліфіковану робочу силу, а також на викликах надмірної кваліфікації й недостатнього використання навичок фахівців. Окремо висвітлено питання цифровізації та онлайн-навчання в контексті пандемії COVID-19 і війни. Важливе місце відведено емпіричним дослідженням – соціологічним опитуванням та інтерв’ю з ключовими стейкхолдерами, як-от: роботодавці, провайдери освітніх послуг, представники органів влади, відповідальні за політику у сфері зайнятості, освіти та кваліфікацій. На основі отриманих даних сформульовано висновки й практичні рекомендації щодо адаптації національного ринку праці та системи освіти до сучасних викликів.

Наукове видання адресовано працівникам сфери освіти, науковцям, молодим дослідникам, представникам громадських і міжнародних організацій, а також широкому колу читачів, які цікавляться проблемами забезпечення освітнього процесу й розвитку системи освіти України під час війни.

Ринки праці та освітніх послуг в Україні в умовах воєнного стану [Електронний ресурс] / за ред. С. В. Мельника ; ДНУ «Інститут освітньої аналітики». Київ, 2024. 83 с.